Японська система кайдзен : ключ до успіху на кожен день "

Японська система кайдзен : ключ до успіху на кожен день "

Православие Перегляди: 1486

Здрастуйте, шановані читачі блогу Валерія Харламова! У японців особливий, послідовний підхід до робочого процесу. Якщо їх не влаштовує посада, вони не вважають звільнення виходом, а приймають рішення удосконалити свої навички, щоб діяльність почала приносити успіх і задоволення. Така філософія, її ще називають система кайдзен, завдяки якій японці славляться своєю працездатністю, якісним і модернізованим виробництвом. І сьогодні я познайомлю вас з її основними принципами і положеннями.

Зміст:

Характеристика системи

Кайдзен розшифровується і переводиться, як, «постійне, безперервне поліпшення»

Тобто, про що я говорила на початку, якщо людина потрапила на роботу в якості прибиральника, існує величезна вірогідність того, що до кінця своїх днів він їм і пробуде. Зате стане майстром своєї справи, не звинувачуючи долю і оточення в тому, що так склалося життя.

За рахунок постійного поліпшення результат діяльності не буде короткостроковим, саме в цьому і полягає стратегія цього підходу, він орієнтований на перспективу, економію внутрішніх ресурсів і часу. Не має обмежень, будучи способом мислення, тому застосовувати можуть люди з абсолютно різними обов'язками, як на роботі, так і в повсякденному житті.

Принцип кайдзен полягає в тому, що вважає важливим вирішувати проблеми спільно і відразу ж, у міру виникнення. Не так, як зазвичай прийнято, шукати винуватих і відповідальних, а безпосередньо усі зусилля кидати на пошуки варіантів виправлення помилок, при чому, вони мають бути бюджетними. Завжди ставити під питання навіть звичний, налагоджений процес, придумуючи, як його модернізувати і спростити.

Правила

Ця методика в основному орієнтована на те, щоб якісно і швидко усувати складнощі. Адже, якою б успішною компанія не була, без проблем не обійтися. І щоб управління було ефективним, керівник велику частину часу зобов'язаний проводити безпосередньо на виробництві, а не у своєму кабінеті. Тому що повинен володіти інформацією про свій продукт, знаючи усі тонкощі і нюанси, тільки тоді він зможе приймати вірні рішення стосовно діяльності підприємства. У статті, про 14 принципів Дао Тойота, згадувалося про те, що ця успішна корпорація неухильно дотримується стратегії «працюй як черепаха, а не заєць», приділяючи максимальну увагу процесу, а не гонці за результатами.

Перше правило «одна хвилина»

Полягає в тому, що щодня робити дуже маленький крок, завдовжки в хвилину у бік своєї мрії і реалізації планів. На перший погляд, здається, що зовсім за такий проміжок неможливе щось встигнути зробити, але насправді це не так. Приміром, ви хочете вивчити іноземну мову. Приділяючи щодня по 60 секунд на одне нове слово, ви з часом значно поповните словниковий запас. Цей спосіб вбиває усі спроби придумати відмовку про те, що немає часу здійснювати бажане. У особи, що практикує цей метод, підвищується рівень самооцінки і падає тривога у зв'язку з відкладанням чогось важливого на потім. До речі, звикнувши приділяти увагу одній і тій же справі щодня, спробуйте трохи збільшити час з однієї хвилини до п'яти.

Правильне питання

Якщо при кожній невдачі і складності ви ставитимете питання «Чому так сталося»?, те зможете усвідомити свої помилки. Тільки є один момент - запитувати слід п'ять разів підряд. Хоч і виглядає надмірно докучливо і «прискіпливо», але так ви дійдете до істинної причини виникнення проблеми.

П'ять принципів

Дотримуватися їх просто необхідно, щоб упевнено, крок за кроком рухатися до своєї мети і досягати успіху.

Детальніше про 5s, можна почитати тут.

Етапи вдосконалення

Будь-яка компанія, що вирішила вжити заходи, щоб вийти з кризи, повинна пройти наступні етапи:

  1. Поставити перед собою основну мету - удосконалити якість товару і підвищити конкурентоспроможність організації. При чому, ця мета зобов'язана бути стабільною, незалежно від успіху і популярності продукції.
  2. Прийняти філософію кайдзы, при чому, починаючи від керівника і закінчуючи прибиральником або двірником.
  3. Налагодити виробництво так, щоб акцент робився на його якості, а не кількості.
  4. Звести до мінімуму витрати і усілякі витрати, збої в роботі.
  5. Не зупинятися у вдосконаленні якості обслуговування, думаючи про те, як максимально потурбуватися про клієнтів.
  6. Постійно навчати і підвищувати кваліфікацію своїм співробітникам, створивши, так званий, Інститут Роботи.
  7. Організувати процес так, щоб було комфортне не лише клієнтам, але і працівникам.
  8. Персонал повинен відчувати свою значущість і потрібність, тоді він буде готовий брати на себе відповідальність за розвиток компанії.
  9. Виробнича діяльність має бути без обмежень і бар'єрів. Я маю на увазі, що не варто ставити межі між підрозділами, краще, якщо вони працюватимуть разом. Так вони зможуть спрогнозувати які-небудь проблеми і спільно знайти шляхи їх рішення.
  10. Важливо зрозуміти, що сама система відповідає за ефективність роботи і якість продукту, тому не слід звинувачувати і штрафувати співробітників за зниження або відсутність продажів.
  11. Обов'язково вивчити усі нюанси, що заважають повноцінній діяльності персоналу, для того, щоб усунути їх і підвищити результативність виробництва.
  12. Придбати техніку, яка спростить робочий процес.
  13. Ввести програму саморозвитку на корпоративному рівні.
  14. Замотивировать абсолютно кожного працівника, щоб він не лише прагнув приносити користь корпорації, але і хотів залишитися в ній як можна довше, удосконалюючись і просуваючись.

Застосування у буденному житті

Японська система ефективна не лише в управлінні величезними корпораціями, її можна застосувати абсолютно у будь-якій сфері життя людини. Приміром, ви прочитали статтю, про здоровий спосіб життя, і вирішили переглянути свої звички, щоб як можна довше зберегти молодість і здоров'я. Для розробки плану дій чудово підійде схема п'яти принципів, щоб було зрозуміліше, розпишу покроково:

  1. Вибірковість - берете аркуш паперу і виписуєте усі плюси і мінуси свого способу життя, що приносить користь, а що краще виключити.
  2. Пріоритетність - складаєте план дій, тобто чіткий графік відвідування тренажерного залу, меню із забороненими продуктами, записуєтеся на тренування і так далі
  3. Чистота - при веденні здорового способу життя думки також мають бути впорядковані, тому включите в розклад дихальну техніку і медитацію.
  4. Дисципліна - щоб добитися результатів, не варто давати собі поблажок, неухильно виконуючи рекомендації і графік.
  5. Стандартизація - зробіть здоровий спосіб життя постійним, вносячи корективи в живлення і тренування.

Висновок

А на сьогодні все, шановані читачі! Наостанок хочу порекомендувати книгу, яку написав Масааки Имаи, щоб вникнути в усі нюанси філософії країни Висхідного Сонця «Кайдзен : ключ до успіху японських компаній». А також не забувайте підписуватися на блог, щоб бути в курсі нової і корисної інформації, яка допоможе вам стати краще і успішніше.

Матеріал підготувала Журавина Аліна

[1748] [1]

2

[1748] [1]

[1748] [1]

"

Надрукувати