6 цікавих фактів про тригери в психології: чому ми ведемося на хитрощі маркетологів? "

6 цікавих фактів про тригери в психології: чому ми ведемося на хитрощі маркетологів? "

Православие Перегляди: 223

Доброго часу доби, читачі сайту! Як часто ви приходите додому і виявляєте в сумці безліч зайвих предметів? Можливо, дивуєтеся, що гроші йдуть в нікуди? А головне - не можете зрозуміти, якому гіпнозу піддаєтеся в магазинах. Це відбувається завдяки використанню тригерів маркетологами. Щоб підвищити рівень контролю і усвідомленості, ознайомтеся з поняттям тригера детальніше - і тоді вам вдасться уникнути маніпуляцій у більшості випадків.

Зміст:

Звідки беруться тригери?

Тригер в психології - це автоматичні реакції, що виникають у відповідь на зовнішній стимул. Різні слова, запахи, атмосфера - усе це актуалізує у людини різні почуття, а далі, завдяки ним, спрацьовує автоматична поведінка.

Виникнення автоматичних реакцій обумовлене еволюційними механізмами. У одних ситуаціях формується оборонна поведінка, в інших - загарбницьке, що дозволяє скоротити час, що відводиться для ухвалення рішення і не втратити можливість.

Тригери можна розділити на види відповідно до ситуацій їх формування. Відповідно, вони матимуть різну реалізацію. Виділяють наступні тригери:

Життя кожної людини наповнене подібними автоматичними, неконтрольованими свідомо реакціями. Використати цю особливість психіки можна в абсолютно різних контекстах, але не завжди тригери діють на благо.

Цікаві особливості тригерів

З визначення зрозуміло, що тригери провокують людей здійснювати автоматичні дії, саме тому маркетологи успішно застосовують їх для збільшення продажів. Сенс зводиться до того, щоб нав'язати людині необхідність купівлі в обхід його свідомих потреб, використовуючи зовнішні стимули, що запускають певні емоції. Не самі стимули, а виключно зміни емоційного фону людини примушують його діяти певним чином.

Створення маркетингових хитрощів побудоване в основному на емоціях жадності, задоволення і прагнення на щастя. Основні факти, використовувані при побудові маркетингової програми :

  1. Створення штучних акцій, знижок і інших пропозицій, що мають на увазі економію. Побудовано на використанні підсвідомого бажання отримати вигоду без докладання зусиль, відчути себе трохи хитріше і предусмотрительнее. Насправді реальні акції зустрічаються досить рідко, але цей метод не перестає працювати. Навіть ті люди, які постійно стежать за змінами цін товару і розуміють, що ніяких знижок не відбувається, з більшою вірогідністю куплять рекламований по акції товар.
  2. Яскравість в рекламі, на вітрині, презентації, упаковці і інших елементах, доступних для ознайомлення з продуктом. Яскравість торкається в першу чергу кольорів - чим насыщеннее і яскравіше використовувана палітра, тим вище вірогідність привертання уваги. Окрім кольорів використовуються запахи, що ароматизують приміщення(у продуктових магазинах можуть спеціально поширювати аромат кава, що посилює апетит, а парфюмерні бутики встановлюють спеціальні розпилювачі зовні вітрини). Ці методи побудовані на простій біологічній реакції - людина в першу чергу помічає те, що яскравіше, більше, ароматніше. Коригувати свою поведінку при використанні цих тригерів найважче.
  3. Знаки схвалення і сертифікації задовольняють потребу у безпеці. Нові торгові марки швидше завойовують довіру, якщо пройшли схвалення якоїсь комісії(дерматологічною або медичною), отримали рекомендації дієтологів або відомих осіб. У більшості випадків усі рекомендації видані акторами, а діставання схвалень різноманітних інститутів це тільки формальність. Якщо перевірити дані, то піднімуться факти, що засвідчують відсутність проведення необхідних досліджень або відповідальності рекомендуючого інституту.
  4. Особливості мислення в сприйнятті цифр використовуються на регулярній основі всюди. Найбільше значення для сприйняття має перша цифра, а на подальші зазвичай не звертають уваги. Саме тому так багато цінників, що закінчуються на 9, - це дає можливість створити ілюзію нижчої вартості при збереженні ціни.
  5. Ще один тригер спрацьовує при читанні обіцянок від продукту, де мозок не уловлює єднальні частки. Так, «ефект до 4 тижнів» викликає відчуття місячної тривалості від процедури, але насправді 1 день - це теж до 4 тижнів. Так само справа йде і з обіцянкою знижок до 90% - вони можуть включати і 5%, і 10%.
  6. Велика різноманітність товару середнього цінового сегменту дає відчуття благополуччя, можливості вибору, прояву своїх економічних здібностей. За ситуації, коли перед людиною стоїть вибір між дорогим і дешевим товаром, починається досить складна внутрішня боротьба, пов'язана з бажанням заощадити і придбати якісний продукт. Наявність середньої ціни дозволяє ослабити внутрішню напругу, пов'язану з цим вибором. Окрім цього, велика різноманітність речей саме цієї цінової категорії створює відчуття контролю і самостійного вибору. Це почуття виникає завдяки різним назвам і упаковкам, але якщо прочитати дрібний шрифт, може виявитися, що усі 50 найменувань робляться в одному місці.

Висновок

Звичайно, не усі наші покупки мотивовані виключно необхідністю. Існують речі, що купуються заради задоволення або балощів, але трапляються і ситуації нав'язування покупок. Не повестися на частину хитрощів маркетологів і продавців можна, розуміючи механізми роботи тригерів і враховуючи основні, часто використовувані прийоми.

Будьте уважні при перегляді реклами і намагайтеся включати логіку, а не піддаватися масовим емоційним спалахам.

Діліться цією статтею зі своїми друзями, допоможіть уникнути їм непотрібних покупок.

Підписуйтеся на оновлення блогу - попереду ще багато цікавого.

До скорих зустрічей на блозі!

Також, рекомендуємо шанувати статтю про «ефект дежавю». З цієї статті ви зрозумієте механізм цього явища.

Матеріал підготувала Юлія Гинцевич.

[8032] [1]

0

[8032] [1]

[8032] [1]

"

 

Список літератури

Надрукувати