Правила безконфліктного спілкування "

Правила безконфліктного спілкування "

Здрастуйте, шановані читачі блогу! Ця стаття для тих, хто хоче виключити спори зі свого життя і навчитися формувати стосунки, засновані на повазі і довірі. Стати цікавим і приємним співрозмовником, а також добитися успіхів в реалізації поставлених завдань. А безконфліктне спілкування якраз і припускає усе вищезгадане, будучи грунтом для зародження чогось цінного і хорошого з конструктивно побудованого діалогу.

Зміст:

  • Правила
  • Конфликтогены
  • Докори
  • Узагальнення
  • Ради
  • Жорсткість меж
  • Лайки
  • Эмпатия
  • Принципи
  • Прийоми
  • «Я-сообщения«
  • Досвід
  • Бути щирим
  • Активне слухання
  • Завершення

Правила

Конфликтогены

Існує таке поняття, як конфликтоген - це те, що провокує на виникнення сварки, конфліктної ситуації. Не кожна людина здатна помітити, що використовує їх під час розмови. Чому потім дивується або засмучується, що доводиться стикатися з агресією з боку оточення.

Тому пропоную розглянути види конфликтогенов, які існують. Щоб не доводилося роздумувати про те, чому у інших людей однотипні реакції на ваші слова і дії. Та і усвідомлення наслідку своїх дій допоможе передбачити масу ситуацій, стосунків, що руйнують будь-який тип. Отже, гарантовано викликають злість і неприйняття :

Докори

Вони є однією з форм прояву емоційного насильства. Хоча в суспільстві є нормою спілкування, особливо у виховному процесі. Той, кому докоряють, переживає почуття провини за невідповідність своєї поведінки з очікуваннями оточення. А так само злість, у вигляді цілком природної захисної реакції.

Узагальнення

Люди різні, навіть якщо здійснюють схожі вчинки. І кожній людині важливо відчувати себе унікальним, особливим. Яким він по факту і являється. Але узагальнення зводять до мінімуму той факт, що в нім бачать окрему особу. Припустимо, формулювання: «Усі чоловіки однакові» дуже часто використовується жінками, які розчарувалися у вибраних партнерах.

Негативний досвід побудови близьких стосунків спотворює сприйняття представників чоловічої статі загалом. Цим висловлюванням, мало того що вони створюють бар'єр в процесі бесіди, але і позбавляють себе можливості помітити дійсно гідних чоловіків в оточенні.

Ради

Наполегливість в навішуванні своєї думки стосовно якогось питання призводить до того, що компанію такої людини прагнутимуть уникати. Кожен має право не лише на життя, але і на те, щоб жити, як йому хочеться, навіть здійснюючи помилки. Тому якщо будь-яка спроба поспілкуватися з вами закінчується роздачею цінних порад - не дивуйтеся, якщо воднораз вас попросять віддалитися. І як можна на довше.

Жорсткість меж

Якщо людина не просить, а вимагає розмовляти з ним так, як йому хочеться і встановлює заборону на якісь теми - виникає маса напруги від несвободи, неможливості прояснити важливі питання. Подібна поведінка створює сприятливі умови для виникнення конфлікту. Тому що рано чи пізно до забороненої розмови співрозмовник повернеться. Адже його потреба залишилася нереалізованою. Такий собі незавершений гештальт. А, як ви знаєте, психіка прагнути завершити незавершене за всяку ціну.

Лайки

Матюки або ті, що ранять, б'ють по самооцінці, загрози, можливо і допомагають випустити пару, але ось налагодити контакт - не особливо. Жартома - так, якщо люди знаходяться на одній хвилі, але в напружений момент напевно тільки погіршать ситуацію.

Як ви зрозуміли, слід не просто виключити конфликтогены зі свого повсякденного спілкування, але і утримуватися, коли їх використовують по відношенню до вас. Ви-то вже розумієте, до чого вони призводять, а ваш співрозмовник може не мати в розпорядженні цієї інформації або не бажати перетворювати своє життя в кращу сторону, займатися саморозвитком.

Эмпатия

Эмпатия - це здатність співпереживати іншій людині. І ніякі принципи побудови конструктивного діалогу не допоможуть, якщо ви не умієте співчувати і розрізняти, які емоції відчуває співрозмовник. Окрім іншого важливо використати доброзичливі посилання, які створюють сприятливий грунт для приємної розмови. До їх числа входить:

  • Компліменти. Головне, щоб був дійсно правдивий і щирий комплімент, а не лестощі, які спрацюють протилежним чином. Нехай навіть він не торкатиметься теми розмови, завжди буде доречна нотатка про щось приємне, красивому, що справило на вас враження.
  • Посмішка. Вона викликає прихильність до себе, особливо, якщо добродушна і щира.
  • Похвала. Згадайте себе, коли вас хвалять, чи піднімається настрій? У такі моменти навіть готовність вступати в словесний бій пропадає.
  • Зацікавленість. Виявляйте цікавість до особи співрозмовника, це основа побудови довірчих і близьких стосунків.

Ці доброзичливі посилання стимулюють вироблення ендорфінів або як їх ще називають, гормонів щастя. А щасливій людині не хочеться воювати і конфліктувати.

Конфиктогены же навпаки, підвищують рівень адреналіну і норадреналіну - гормони стресу, що провокують на активні дії, боротьбу.

Принципи

Існують певні положення етики спілкування, наслідуючи які особа підвищить свою комунікабельність і здатність вести конструктивні розмови, залагоджувати конфлікти.

Отже, основні принципи:

  • Порядність. Тобто, слід відноситися до іншої людини, навіть незнайомої з повагою, вважаючи його порядною особою. Незалежно від того, представником якого соціального рівня він є.
  • Збереження суверенітету і недоторканості людської гідності. Кожен з нас має право вважатися гідним. Тому і спілкуватися з оточенням слід так, щоб не принижувати їх особу.
  • Терпимість. Готовність приймати той факт, що у інших можуть бути зовсім відмінні від ваших погляди на життя, політику, релігію, виховання і інше.
  • Справедливість і благородство. Важливо проявляти тактовність, повага до меж інших людей і прагнути до об'єктивності.
  • Милосердя. Проявляти співчуття і допомагати тим, хто знаходиться в складних життєвих обставинах, замість того щоб піднімати свою самооцінку за їх рахунок.
  • Ненасильство. Будь-який вид насильства - цей прояв агресії.

Прийоми

«Я-сообщения«

Замість того щоб докоряти партнерові, звернетеся до нього з проханням у вигляді «Я-сообщения». Якщо вам щось не подобається, шанс того, що вас почують, зросте у багато разів, якщо ви заявлятимете про себе і свої почуття, а не знецінюватимете і винитимете іншого. Зверніть увагу на різницю побудови фраз : «Ти поганий і безглуздий, хіба не міг зробити інакше»? і «Коли ти так поступаєш, я засмучуюся. Міг би ти так більше не робити, тому що це заподіює мені біль»?. Перший варіант явно звучить як звинувачення, відповідно, ніякого співчуття не викличе. І тим більше бажань бути акуратніше у своїх діях по відношенню до того, що говорить.

Кожній людині важливо відчувати, що він хороший, розумний, цікавий і інше. Чому кожна негативна оцінка сприйматиметься у багнети. Тоді ні про яке конструктивне вирішення питання не може бути і мови. Злість, навіть якщо не буде відкрито проявлена в силу потужності осуджуючої фігури, вона все одно виникне. Руйнуючи поступово довіру і близькість.

Досвід

Коли ви даєте пораду - це означає, що ви відчуваєте себе сильнішим і розумнішим, ніж партнер. Влада у вас в руках і це може не подобається тому, хто хотів би бути як мінімум, нарівні з вами. Запам'ятайте, якщо ви даєте пораду - ви тоді і несете відповідальність за наслідки.

Ви можете поділитися досвідом, як, наприклад, ви справлялися в якійсь ситуації. Але ні в якому разі не настоювати на здійсненні вчинку, який, на вашу думку є правильним. Навіть якщо до вас звернулися за порадою, формуйте відповідь так, щоб у тієї людини залишався простір для самостійного ухвалення рішення.

Те, що допомогло колись вам, не означає, що ідеально підійде для інших. Знову-таки, згодяться «Я-сообщения», коли ви розповідаєте історію про себе, а не даєте цінні вказівки, як потрібно правильно жити.

Бути щирим

Якщо вам не хочеться обговорювати якусь тему, не варто обривати спроби співрозмовника схожими фразами: «Все, ця тема закрита», «Більше про це ні слова» і інше. Не прояснення важливих питань нагадує дитячу гру в хованки. Коли дитина закриває обличчя руками і думає, що він не видно, раз він нічого не бачить. І якщо про проблему не говорити, це не означає, що її немає. Згодні?

У такому разі, будьте щирі і скажіть про те, що спогади про щось завдають вам біль, тому ви доки не готові до подібної розмови. Чи як там насправді у вас відбувається.

Активне слухання

Особа, яка володіє інформацією про прийоми активного слухання, а також використовує їх в повсякденному спілкуванні, здатна завоювати розташування абсолютно будь-якої людини. Вчіться слухати і чути саме те, що вам хочуть донести. Люди схильні додумувати і фантазувати, замість того щоб прояснювати, як насправді йдуть справи.

Саме з цієї причини ми іноді стикаємося з тим, що зовсім не знаємо близьку нам людину. А все тому, що придуманий образ заважав бачити його реального. Тому освойте техніку активного слухання, так ви не лише налагодите контакт з оточенням, але і дізнаєтеся багато про них нового. Того, що раніше не помічали.

Завершення

Якщо вже склалося так, що конфлікт стався, ознайомтеся з цією статтею. У ній вказані найбільш ефективні способи його вирішення.

Цінуйте кожну свою хвилину, не варто витрачати життя на створення сварок, які не призводять до реалізації своїх бажань. Якщо у вас є потреба в руйнуванні іншої людини - подумайте над своєю агресивністю. А також спробуйте знайти інші методи, які допоможуть розрядити накопичений негатив. Бережіть себе і близьких!

А наостанок рекомендуємо шанувати статтю, про способи розвитку свого активного і пасивного словникового запасу.

Матеріал підготувала психолог, гештальт-терапевт, Журавина Аліна

[6684] [1]

0

[6684] [1]

[6684] [1]

"


Надрукувати